Често задавани въпроси

За Хипо-3 ЕООД

Хипо-3 ЕООД е лицензирана фирма за извозване на строителни отпадъци за София. От нас може да наемете контейнери (4 куб. и 7 куб.) и техника за извозване на строителни и битови отпадъци. Фирмата разполага с багер, който може да наемете. Свържете се нас на телефони: 0878 88 43 92 и 0878 55 24 12. Може и да ни пишете на: [email protected] или през формата за контакти тук

Q?

Какви видове отпадъци може да заявите за извозване?

A.

Отпадъците, които извозваме са изключително разнообразни: бетон, тухли, мазилка, керемиди, клони, храсти, ЕГО (едрогабаритни отпадъци), битови отпадъци и други.

Q?

Какво е включено в цената за извозване на отпадъци с контейнер под наем?

A.

- 5 дни престой на контейнера за отпадъци

- Всички цени за контейнери под наем са с включена такса смет, която е между 20 и 65 лева и се заплаща от нас при закарването на контейнера на сметището.

Q?

Как се определя вида и големината на необходимия контейнер за отпадъци?

A.

Всеки тип контейнер са отпадъци има конкретна вместимост. Според нея и според потребностите на всеки клиент, Хипо 3 консултира за необходимия контейнер за отпадъци.

Представяме Ви основните размери на контейнерите за отпадъци, ползвани от Хипо 3:

Размери на 4 кубиков контейнер за отпадъци:

  • Височина - 1.25м
  • Широчина -1,50м
  • Дължина - 2.00м

Размери на 7 кубиков контейнер за отпадъци:

  • Височина-1.50м.
  • Широчина-1.70м.
  • Дължина-3.00м.

Прочетете тази статия за установяване вместимостта на контейнер за отпадъци.

Q?

Какво количество отпадъци може да бъде извозено с един контейнер?

A.

Контейнерите за отпадъци на Хипо 3 са с вместимост 4 кубика и 7 кубика:

  • 4 кубиков контейнер за отпадъци – може да натовари до 4 тона боклук, според вида отпадък
  • 7 кубиков контейнер за отпадъци - може да натовари до 10 тона боклук, според вида отпадък.

Q?

Какви са условията да наемете контейнер за отпадъци целогодишно?

A.

Условията за целогодишен наем на контейнер за отпадъци са строго индивидуални и се определят след проведена кореспонденция по телефон или email.

Конкретните параметри на всяка оферта за наемане на контейнер за отпадъци за цяла година зависят най-много от количеството на отпадъците и уговорения интервал за тяхното извозване.

Свържете се с нас сега, за да уговорим Вашите условия за целогодишно вземане на контейнер за отпадъци под наем.

Q?

Кога става плащането за извозване на отпадъци?

A.

Плащането може да бъде извършено в брой в деня за извозването на отпадъците или по банков път. При доставка на контейнера за отпадъци ще получите фактура за сумата, която дължите. Ако желаете да платите по банков път, в рамките на 5 дни ще получите писмо по email от Хипо 3 с необходимата информация.

Q?

Какво трябва да подготвите предварително за извозването на отпадъците?

A.

Най-важно е да има място за маневриране на контейнера за отпадъци. Мястото за всеки за контейнер за отпадъци се заема предварително. Контейнерът за отпадъци заема място за около една кола, като е нужно допълнително пространство за маневриране и товарене на боклука. Следователно общо трябва да се предвиди място за прекарване на контейнер за отпадъци от 2 коли.

За да Ви спестим грижите, предварително ще Ви консултираме за необходимата кубатура на контейнерите за отпадъци във Вашия случай и ще издействаме за Вас тротоарно място за контейнер за отпадъци. Свържете се с Хипо 3 сега.

Q?

Как се определя графикът за извозване на отпадъци?

A.

Графикът се определя с предварителен разговор по телефона с диспечера на избраната фирма за извозване на отпадъци. Той е индивидуален и напълно съобразен с потребностите на клиента.

Освен изискванията на всеки клиент обаче, всеки график за извозване на отпадъци се определя от:

  • Мястото, от което ще бъдат натоварени и извозени отпадъците – колко е далеч от сметището, колко е достъпно за техниката...
  • Количеството на отпадъците

Q?

Кога се прави заявка за извозване на отпадъци?

A.

Всяка заявка за извозване на отпадъци трябва да се направи 1 ден предварително. Уточняват се какъв обем боклук трябва да бъде извозен и какви са необходимите големини на контейнерите.

Q?

Колко дни престой на контейнер можеш да поръчаш?

A.

5 дни е максималният срок за престой на един контейнер за отпадъци под наем.

Q?

Необходимо ли е специално разрешение за извозване на строителни отпадъци?

A.

Да, трябва да притежавате лиценз за извозване на строителни отпадъци, издаден от РИОСВ. (регионална инспекция по околна среда и водите). Ако нямате такъв, по-добре се обърнете към вече лицензирана фирма за извозване на отпадъци.

Q?

Колко е такса смет?

A.

Размерът на такса смет зависи от типа депониране на отпадъци:

  • Депониране на земни маси - 2,00 лв./м3, без ДДС
  • Депониране на сортирани строителни отпадъци / бетон, тухли и т.н./ - 4,15 лв./тон, без ДДС
  • Депониране на едро габаритни отпадъци /ЕГО/ - 5,50 лв./ тон без ДДС
  • Депониране на смесени отпадъци / без ЕГО / - 9,00 лв./тон, без ДДС
  • Депониране на смесени отпадъци /с ЕГО/ - 30,00 лв./тон без ДДС
  • Депониране на стъклена вата- 6,00 лв./тон, без ДДС

Q?

Какви документи ви трябват пред Столична община за намаляване на такса смет?

A.

За да се възползвате от възможността за намаляване на такса смет, трябва да сключите договор за сметоизвозване с лицензирана фирма за извозване на отпадъци.

Според чл. 23, ал. 2 на Наредбата, възможен начин за определяне на такса битови отпадъци е чрез пряко договаряне с фирма за сметосъбиране и сметоизвозване, лицензирана съобразно Закона за управление на отпадъците. В този случай в срок от 01.10. до 30.11. на предходната година предприятието трябва да подаде молба по образец до кмета на Столична община чрез дирекция „Икономика и търговска дейност“ и към нея да приложи следните документи:

  • Нотариално заверен препис от договор за извършване на услугата
  • Удостоверения за актуално състояние на страните по договора
  • Документи, съгласно Закона за управление на отпадъците, които да удостоверяват правото фирматаизпълнител да извършва такива услуги

Въз основа на тези документи, кметът на Столична община издава заповед за допускане на пряко договаряне и извършване на услуги по сметосъбиране и сметоизвозване.

В този случай таксата, заплащана за имота се формира така:

  • за сметосъбиране и сметоизвозване – по договор към съответната фирма
  • за обезвреждане в депа (2,64‰) и поддържане на площи за обществено ползване
  • (3,64‰)  – към Столична община

На какво трябва да обърнете внимание, ако изберете този вариант?

  1. И в този случай трябва да бъде направена предварителна оценка на алтернативните подходи
  2. В случай, че документите не отговарят на всички по чл. 24, ал. 2, няма да бъде издадена заповед за допускане на пряко договаряне. Тогава ТБО ще се дължи пропорционално в промили.

Q?

Задължен ли сте по закон да сключите договор с лицензирана фирма за извозване на отпадъци?

A.

Не, нямате такова задължение, но получавате сериозни ползи, ако го направите. Сред тях са:
• Товаренето, сортирането и извозването на отпадъците стават бързо, безопасно и ефикасно
• Отпадъците се извозват в здрави специализирани контейнери
• Извършва се професионално сортиране на отпадъка
• Целият боклук се извозва безопасно до оторизирано сметище
• Отървавате се от отпадъците бързо и сигурно, като избягвате опасността да бъдете глобени за замърсяване на околната среда